tirsdag 9. september 2008

Problemstillingen mellom relevant fakta på internett eller ikke.

Dette er problemstillingen jeg skal drøfte litt rundt: Er internett et hjelpemiddel til å få tilgang på mer informasjon? Eller bidrar det til større forvirring og informasjonskaos?

Jeg synes internett er en god informasjonkilde. Det går fort å finne den informasjonen jeg vil ha, og det er som oftest nyttig i den bruken jeg trenger det til.
Men det skaper også forvirring, for jeg kan finne ulik faktainformasjon på forskjellige sider. Også er det ikke sikkert at alt det vi finner et sant. Som f.eks. før kunne hvem som helst skrive inn på wikipedia og lagre det der uten at det ble kontrollert. Også kom andre og skulle hente informasjon derfra, og da kunne informasjonen være feil.

Men skal jeg bare finne litt informasjon så søker jeg etter det på internett. Men om skal jeg skrive en ordentlig artikkel e.l. som trenger mye stoff, så prøver jeg å titte i bøker, leksikon og kanskje aviser.

Ingen kommentarer: